احمدعلی از تهران

سلام
تشکر از زحمات شما اما بعضی از مطالب کانال نیمه رها می شود
مثل داستان معلم( اتوبوس سواری)

۲. این کاری که شروع فرمودید و سوالاتی را که از مراجع پرسیده شده را در کانال می گذارید بسیار کار خوبیست اما ای کاش مسائل مبتلابه باشد
فکر نمی کنم کسی که پیگیر فقه مدرسه است دغدغه ی مدرسه ی مختلط داشته باشد

اما مسائلی مانند
حد صحبت در رابطه با دانش اموز در شورا
یا چقدر مجازیم اطلاعات بچه را به اولیایش بدهیم و
امثالهم کاربردی تر است
باز هم تشکر از زحمات شما

احمدعلی از تهرانپیام مخاطب ۱
وحید عابد

سلام علیکم
از اینکه در پاسخگویی تاخیر شد بسیار عذرخواهیم
۱٫در داستانها در ابتدا به دنبال طرح مساله و ایجاد دغدغه هستیم
یعنی میخواهیم نشان دهیم که در مواجهه با امور آموزشی و تربیتی, از نظرگاه جوانب فقهی با مشکلاتی روبرو هستیم که به راحتی و حتی با مراجعه ی معمولی به مراجع و دفتر ایشان مساله حل نمیشود و لازم است به گونه ای دیگر آن را حل نمود.
این فرآیند حل مساله و نمونه ی آن ان شاء الله در داستانهایی که در ادامه خواهد آمد, بیان خواهد شد.

۲٫شما درست میفرمایید که بحث مدرسه ی مختلط شاید مبتلا به قشر زیادی از جامعه تعلیم و تربیت نباشد, اما مدارس موجود در روستاها و مدارس عشایری, مدارسی در شهرهای کوچک, مهد کودکها, و مدارس با رویکرد تربیت دینی در کشورهایی مثل لبنان و ترکیه و اروپا و آمریکا و… این دغدغه ای است جدی و موجود و اینها نیزمخاطب ما محسوب میشوند

۳٫در مورد مثالی هم که مطرح فرمودید یعنی “حد صحبت در رابطه با دانش آموز در شورا…” اتفاقا از مسائل مبتلا به جدی است و ان شاء الله در ادامه بدان خواهیم پرداخت
ممنون از اینکه با مشارکت خود ضمن دلگرمی ای که ایجاد مینمایید به پیش برد مباحث کمک میفرمایید. بسیار سپاسگزاریم.

وحید عابدپاسخ فقه مدرسه